lørdag 25. juni 2011

Kjøkkenkrukker fra oldemor.

Hallo!

Jeg har skrevet før at jeg samler på noen kjøkkenkrukker fra egersund som vist er litt vanskelig å finne. Men her om dagen skjedde det noe helt uventet!
 Min farmor kom en tur til meg for hun ville se på den nye kjøkkenhyllen min, og da så hun disse kjøkkenkrukkene lurten hun på hvorfor jeg samlet på dem når jeg faktisk har et helt sett etter oldemor i kjelleren.
Først så trodde jeg det var et helt likt sett men nei, men vi gikk da ned i kjelleren og der sto det faktisk i bæreposer et helt nydelig sett. 
Disse kjøkkenkrukkene er veldig gamle, de kjøpte mine oldeforeldre når de giftet seg!
Nå har jeg ikke vasket dem enda, for jeg hentet dem nettopp opp av kjelleren. Men nå står jeg selvfølgelig oppi et lite dilema, for skal jeg bare ha disse som mine oldeforeldre hadde eller skal jeg fortsette å spare på de andre? De har jeg jo også arvet og vil jo gjærne ha hele sette. 
For jeg kan jo være så ærlig at jeg synes egentlig at de andre er litt finere, men så har jeg ikke lyst til å gi eller selge disse når de har så står sentimental verdi! 

Hva skal jeg gjøre!?

Ønsker alle en fin dag, her i stokke er det deilig sol akkuratt nå, så senere i dag skal jeg ute å skrape litt på huset!
- Linn
 

2 kommentarer:

  1. flotte krukker! jeg hadde beholdt begge settene. du kan jo sette dem på to forsjellige steder i huset?..
    så fin hylla ble og bra at du fikk penger "tilbake".
    her i Våle har også sola skinni idag! deilig med sommervær.
    klem :)

    SvarSlett
  2. Heldige deg som fant en slik skatt! Man kan vel aldri få nok av gamle skatter? Kos deg med begge settene :-) Ha en kjempefin helg og fortsatt god sommer.
    Klem Sissel

    SvarSlett