fredag 10. juni 2011

Gave fra verdens beste mormor ♥

God morgen! 

Det er en stund siden nå, men jeg må bare vise den frem! Dette oljesettet fikk jeg av  mormor en gang jeg var hos henne. Hun var nede i kjelleren og leitet etter noen blomsterpotter og jeg hjalp henne med og bære. De har en ganske stor kjeller med utrolig mye rart og gammelt i. Og mens vi drev og leitet etter potter var det noe borte i en hylle som blendet meg litt. Jeg gikk jo selvfølgelig bort så nyskjerrig som jeg og dro det frem. Det utbragte et stor " åååh, neimen så utrolig fin!" fra meg. Jeg spurte hva det var for jeg hadde aldri sett noe lignende, det var er oljesett. Hun viste ikke hvor gammelt det var, men det hadde stått der i kjelleren lenge. Jeg sa at den måtte hun ta med opp og ha på kjøkkenet, noe så fint kunne ikke stå bortgjemt i kjelleren!
 Hun var enig og ba meg ta den med. Men ikke før vi hadde gått 3 skritt snudde hun seg og så på meg og så " Linn den vil jeg at du skal ha, jeg har så mye i dette huset, og jeg vet hvor mye du setter pris på gamle ting" Jeg prøvde jo først og motsi og si at jeg kunne jo ikke ta hennes ting, det var jo ikke derfor jeg hadde dratt den frem! Men det hjalp ikke, den skulle jeg ha og gjett om jeg er glad for det! Jeg har et ganske sterkt bånd med min mormor og hun vet hvor inntresert jeg er i å gå i brukt butikker osv. Hun sier til meg hver gang jeg er der om jeg vil gå på " skattejakt" hun synes det er så moro at jeg vil ha noen av tingene hennes, og jeg synes det er så koselig hvis hun vil at jeg skal ha det. Ingenting betyr så mye som det du får av de du har kjær!

Som man kan se så mangler det er liten flaske, den viste ikke mormor hvor var så jeg driver å ser etter noe lignende som kan passe,  jeg kjøpte noe som lignet her om dagen, den var utrolig fin, men den passet desverre ikke den var akkuratt litt for stor.
Ha en super dag videre! 
Linn

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar